Jaarverslag 2021  (van de "Voorzitter")

Ik begin het schrijven van dit jaarverslag met enige tegenzin. We zitten alweer voor het tweede jaar in corona waarbij we te weinig echt contact met elkaar konden hebben. Ik merk daarbij dat er ook bij mij een weerstand is voor het online bij elkaar komen. Het heeft een duidelijke rem op de activiteiten en zeker de gezellige uitjes gehad, die we met elkaar zo hard nodig hebben.

Maar goed: dit jaarverslag heeft natuurlijk ook als doel te kijken wat we wel gedaan hebben. En gelukkig hebben we ondanks de lockdown ook nog een groot aantal bijeenkomsten in het MEC gebouw kunnen houden.

Nadat ik het programma van afgelopen jaar nog even heb bekeken waren er toch een aantal bijeenkomsten die ik als zeer leerzaam heb ervaren. Ik denk daarbij aan de Levitation fotografie met het bewerken in Photoshop. Al blijft het werken in lagen telkens weer lastiger in de praktijk, terwijl als Yolande het voordoet het zo simpel oogt.

Daarnaast waren ook de architectuur avonden verzorgd door Wil, inspirerend en leerzaam, we hebben zelfs nog een fotografie uitje gehad waarbij we verschillende gebouwen in Utrecht (Papendorp) hebben gefotografeerd.

De presentatie door Mariska over Fine Art fotografie was ook zo gaaf om te zien maar ik realiseer me dat het zelf maken van dit soort Art foto geen makkelijke opgave is.

De presentatie door Mark over minimalistische landschapsfotografie heeft ons ook weer gesimuleerd om naar buiten te gaan en landschappen te fotograferen.

Gelukkig staan de presentaties op de Website die Herman zo actieve beheert.

De foto Challenge die we hadden regelmatig rondstuurden heeft mijn inziens niet altijd de response waarop ik gehoopt had.

Er waren ook wat problemen rond de factuur, die we nooit ontvangen hadden, van de Fotobond ik hoop dat dat dit jaar beter gaat.

Naast onze eigen activiteiten zijn de MEC activiteiten, waarbij onze aanwezigheid gewaardeerd werd, zoals bij het lentefeest en dierendag niet doorgegaan dit jaar. Wel hebben we regelmatig contact gehad met onze “partners” om  informatie te delen en over de mogelijke samenwerking en de ontwikkeling over de nieuwbouw en de ontwikkelingen in het park. Mede door corona is deze ontwikkeling vertraagd. Verwacht is dat deze zomer de sloop gaat beginnen.

Over de intentieverklaring van de gemeente waar vorig jaar en het jaar daarvoor nog wel het een en ander te doen was. heb ik na maart van afgelopen jaar niets meer vernomen.

Want er kwam vanuit verschillende hoeken protest tegen de intentieverklaring die de gemeente heeft opgesteld, waarin staat dat wij verplicht moeten samenwerken met andere partners.

Afsluitend zou ik de wens uitspreken dat we dit komende jaar geen lockdown meer krijgen en dus weer regelmatig en met zijn allen bij elkaar kunnen komen in het MEC gebouw. En dat we in het komende programma weer leuke uitjes en interessante, inspirerende bijeenkomsten gaan krijgen. Maar daar heb ik, omdat Wil en Roeske hiermee bezig zijn, alle vertrouwen in.